fredag 31. oktober 2014

Litt ferdig strikket og spunnet

Det ble en liten pause her igjen. Ikke mye vær om dagen i Bergen, grått og trist, ikke lett å få gode bilder da, så ferdige produkter kan vises på bloggen eller Ravelry... Men det produseres her, strikkes og spinnes. Og litt har jeg fått ferdig i det siste.








Disse Whitney Pier socks funnet på Ravelry er jeg veldig fornøyd med, her skjer det noe hele tiden, så det går greit unna og blir ikke kjedelig å strikke på. Garnet er fra Three Irish Girls og er et dust flerfarget garn, utrolig godt å strikke med dette garnet. 80/20 merino/nylon. Korte sokker dette, men det er slik jeg liker dem.

Har også strikket meg et sjal til. Geology shawl.




Her skjer det noe hele tiden, mange forskjellige mønstre. Var en fornøyele å strikke dette. Går akkurat  2 runder rundt halsen. Passe for meg som ikke bruker så mye sjal, men godt å ha noe lite å legge rundt. Garnet jeg har brukt her er Malabrigo Sock i Azules. Et helt greit garn å strikke med.

Det strikkes også litt gaver, men de kan jeg ikke vise her enda, tror ikke mottakere ser innom her, men en vet aldri...

På spinnefronten har jeg gjort ferdig tre hesper på rokken, har bare bilder av de to første, for den siste  ble ferdig i går, så har ikke rukket å ta bilde av den enda...

Dette er Falkland, det første jeg spant på rokken min.


Disse to er BFL, her har jeg forsøkt å få fargene til, ved å dele pølsen i to, det gikk innimellom så jeg er fornøyd jeg, er jo en erfaring dette også.

Denne siste jeg viser fram, er første av to 50g hesper av merino som jeg spinner på håndtein, og tvinner på rokken. Jobber med den andre hespen nå.

Dette er i hovedsak det jeg har gjort på i det siste. Blir nok mye småstrikk på meg framover, og spinning på rokk. Problemer med skulder igjen gjør at jeg må ta hensyn... Men litt må jeg bare gjøre, ellers blir jeg sprø ;) Og skulderen må jo brukes litt, for å ikke visne bort...

Ha en riktig god helg!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar