mandag 6. oktober 2014

Høstferie

Ferie tid, og ferie ro. Vi er på fjellet igjen, sammen med våre to katter. Nyter late dager, fine farger og god mat. Siden det er ferie, har jeg invilget meg å bruke noen av godbitene i lageret og legge opp til litt nytt. Det var i helgen jeg unnet meg denne luksusen :) Bare strikke med nye godbiter, alle håndfarget "luksusgarn".

Første godbit fram var et garn jeg kjøpte i Berlin, blanding av silke, seacell, og ull. Fint å bruke til et sjal. Har egentlig ikke brukt sjal så mye, men savner noe å legge rundt halsen hver gang den er rufsete, så nå blir det noen enkle sjal på meg, så jeg har noe for enhver anledning.

Her er garnet jeg strikker med, fargen er det jeg vil kalle, gammelrosa. Uvant farge for meg å være.



Sjalet. Bildene kunne nok vært litt skarpere, slik går det når ting skal gjøres i full fart.. Er ferdig med mønsterkanten ytters, nå gjenstår bare noen forkortede runder med riller. Regner med at jeg er ferdig med dette før ferien er over.

Så fant jeg fram et mønster som har ventet lenge på å kommer på pinner, garnet er et lyst et, fra Three Irich Girls, med svake nyanser mot blå, grå og rosa. Herlig å strikke med. Mønsteret krever konsentrasjon, for her skjer det noe hele tiden. Kjek strikk.

Hadde også et nøste fra Sweet Georgia som jeg ville forsøke, og et mønster jeg tror passer til fargene.  Dette er tå opp sokk, noen jeg fikk sansen for etter siste forsøk med det.


Til slutt fikk et nøste med Bugga komme på pinnene. og her ble det et enkelt hullmønster valgt. Nok en gang tå opp. Likte ikke dette nøste så godt som første jeg hadde med Bugga... Får se om jeg endrer mening senere... Eller så er det bare at jeg likte de andre to bedre :)


Selv om jeg har kost meg med nytt i helgen, har jeg planer om å komme litt lengre på noen av mine andre prosjekt også som er med. Har noe som er nesten ferdig, så fint å få gjort litt på dem.

Litt spinning blir det selvsagt også tid til. Har fått fotografert siste hespe jeg langet, mitt andre forsøk på spinnefronten. Falkland.


Siden dette ble tykkere enn jeg ønsket, så tok jeg en av de små pølsene mine delte den opp, og har spunnet den.




Polwarth var herlig å jobbe med, likte denne ullen. Må ha mer av denne framover. Ble mye tynnere enn det jeg har laget så langt, og gjevnere. Har ikke målt dette på noen måte. Må vaskes og hespes opp på nytt, men det får jeg ta når jeg kommer hjem tror jeg.

Har nå funnet fram merino fra lageret, som jeg skal spinne. Dette som en del av en spinalong på Revelry, New-to-me.
Her er fiberfletten. Den er i tre ulike blånyeanse som ligger lagvis i pølsen, prøver derfor ikke å skille fargene, men spinner som det blir. Har delt fletten i to da. Så langt har jeg kommet.

Liker godt å spinne merino, den blir tynnere en jeg planla, men det går bra. Er lett å dra, og passer godt for meg og håndtein virker det som.

Ha en fin start på uken!! Takk for at du ser innom.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar