onsdag 15. oktober 2014

ferdig sjal, nytt sjal og litt spinnenytt

 I løpet av ferien fikk jeg gjort noe ferdig også, ikke bare begynt på nye prosjekter. Første som ble ferdig var sjalet jeg begynte på, Grater Leaves i et håndfarget garn i gammelrosa, som er en blanding av silke, ull og Seacell.


Sjalet ble akkurat stort nok til å legge rundt halsen, veldig mykt og godt. Var deilig å ha på når det var litt småkaldt i hytten på morgenene. Mønsteret er kjøpemønster fra Ravelry. Et enkelt og forståelig mønster, laget for ulike typer garn og pinner. Størrelsen på sjalet avhenger av garnvalget. Mitt var midt i mellom, og ble derfor en mellomstørrelse. Her kan du se mer om mitt Greater Leaves.

Men hadde nok et nøste med på fjellet som var tenkt å bli et sjal, i en fredelig stund, skulle jeg bare søke litt og se om jeg fant noe av interesse... Det gjorde jeg selvsagt, fant dette sjalet, Geology shawl  som jeg falt pladask for, og bare måtte legge opp til og starte på. Har kommet et stykke lengre en på bildet her, men ikke fått tatt nye bilder...


Et herlgi sjal å strikke på. Selv om ikke fargen er helt geologisk :) Gleder meg til å ha det ferdig. Er seks ulike lag med ulike mønstre her, Er i gang med det fjerde laget nå.

Tilbake i hverdagen ventet en pakke i posten. Jeg har skaffet meg et nytt "leketøy", jeg elsker å spinne, og det blir litt tid til det hver dag, men jeg liker ikke å tvinne på håndtegnen. En trøblete skulder fungerer også som god unskylding når en trenger å forsvare for seg selv at en har lyst på en rokk... Så rokk har det blitt på meg, den ventet når jeg kom hjem :-D Har ikke hatt så mye tid med min nye "leke" enda, men nok til å vite at dette likte jeg. Det er bare så herlig å spinne på rokk! Nyter det, og gleder meg til å få litt tid om ettermiddagen med den. Selv min tenårings sønn ser skjønheten i denne saken, og mors glede :-)

Er ferdig med min første spole, og på spolen har jeg Falkland fra Godiva Yarns. 


Blogg og lignende har måtte vike siste dager for skjønheten. Ja selv strikketøyet blir liggende litt... Men nå tid for å strikke!

Ha en riktig god kveld!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar