onsdag 1. oktober 2014

Kjekk pakke i posten

Det er alltid kjekt med pakker i posten, spesielt de som kommer med garn og fiber. Ja det blir noen pakker med det i løpet av et år... Denne gangen var det fiber.
Se den herlige fletten med Polwarth. Den var fin på bilde, men mye bedre i virkeligheten! Hvit med duse blå, rosa og lilla partier. Fargen heter "Kiss the Sky", og er fra Housecats Hats Etsy shop

Her er et nærbilde av korte som fulgte med. Virkelig god service hos henne. Med i pakken fulgte det en håndskrevet lapp og to fiberprøver :)

Gleder meg til å prøve ut disse herlighetene.

Så godt fornøyd med denne butikken, så her handler jeg gjerne igjen. Er kanskje vanlig med slike prøver i pakkene, men for meg var det nytt, og en gledelig overraskelse sammen med servicen.

Har også fått en drøm av en fiberpakke, mange små fletter av Polwarth, og en som inneholder litt forskjellig. Mange ulige farger her. Disse er fra Greenwood Fibers.


Jeg har kjøpt disse for å lære meg litt, om uttrekk og spinning uten å måtte bruke opp en stor flette for å se hvordan det blir til slutt. Litt testtråder med andre ord, som jeg håper kan bli noe brukenes med tiden. Første flette ut er denne i "haloween" farger.



Siden jeg har vært litt småsyk siste dager (verk i ledd og lett feber), ble det en god unskyldning til å legge opp til noe nytt. Det nye jeg bare måtte begynne på i går, er en babyjakke, som er barselpresang til en som skal komme i november. Mønsteret er Latte baby coat, og er et ønske fra den vordene mor.


Jeg lager den i Eco ull fra Cascade, som anbefalt i oppskriften. Denne ullen er bare helt herlig!! Må lange noe til meg selv i dette garnet en gang...

I dag så unnet jeg meg å legge opp til Sinnasau jakken av pinneguri. Garnet har jeg hatt en stund, noe fra lageret, og noe kjøpte jeg på lagerutsalg hos Malsen og Mor dag Ann var det og hadde klippekurs. Så langt har jeg kommet

Snart høstferie her hos oss. Og vi skal til fjells hele ferien, med våre firebente. Så nå er det tid for planlegging og pakking. Må jo ha med både garn, strikketøy, fiber og håndtein. Masse å huske på :)

Ha en fin kveld!! Håper du er frisk og ikke har fått noe av høstviruset som herjer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar