torsdag 16. oktober 2014

Next Year In Lerwick

Genseren min er endelig ferdig!!! Den er helt nydelig, denne genseren, og mønsteret så detaljert skrevet. 


Her er min ferdige genser. Skulle jo hatt bilder av den på, men været var ikke fotovennlig... 
Tilbake til genseren. Den er strikket i Shetland Soft fra Malsen og Mor, uvasket. Noe som fikk den til å virke litt løst strikket før vask, men det ble så bra så bra etterpå.




De to øverste bildene viser genseren før vask, det siste viser genseren etter vask. Hele herligheten veier bare 204 gram! En riktig lettvekter dette. 

Genseren har vært nesten ferdig en god stund, bare en arm gjensto, men det varte og rakk før jeg fikk tatt fatt på den. Mønstert var bra, og kjekt å strikke. Men jeg er mest glad i struktur, ikke fargen egentlig, så den ble litt nedprioritert... Noe den slettes ikke fortjente. Men i ferien ble den tatt fram og gjort ferdig. Etter strikking kommer som kjent tråd"festen", og den er jo ofte en bøyg, og her var det heller ikke rent få...


Som bildet viser... Men tro det eller ei, denne tråfesten var nesten en fest, for den gikk unna, og ble først kjedelig en liten stund på arm nr to, men da så jeg jo slutten, og det ble mindre kjedelig.

Her er genseren med restetrådene i en ball under armen.

Genseren er strikket med 11 ulike farger, jeg har selv satt sammen farger jeg liker her. Min går mest i blått, med innspill av gørnt og lilla. Litt brunt, rødt og gult er her også...

Genseren finnse på Ravlery som kjøpemønster her om du har lyst å strikke denne. En fest å strikke, en fest i farger. Mønsteret finnes på norsk.

Takk for at du ser innom min blogg, og ha en riktig god kveld!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar