søndag 19. oktober 2014

Tid for sokker

Høsten er kommet for fult til oss og ute regner det. Tid for å strikke sokker, og julegaver... Er ferdig med nok et par sokker.





Dette er nok et mønster fra Ravelrys store bibliotek, Greenhouse 3. Jeg har strikket mine i SweetGeorgia yarn CashLuxs Fine. Nok et herlig garn å strikke med. Likte både garn og mønster, så disse har gått greit unna. Enkelt mønster som er lett å memorere. Kombinasjon av litt mørkt garn og dårlig lys gjør at det ikke var lett å få fram mønsteret på disse sokkene. Dette var par nr 14 av de 52 jeg skal strikke innen utgangen av juni 2014.

Jeg har også blitt med på en ny mysterie samstrikk, denne gangen av bloggeren Lena, med podcasten A wee bit knitty. Så langt har vi fått første clue.



Lyset er ikke med her heller. De øverste viser mønsteret, de nederste viser fargen. 

Kjekt å være med på denne KAL'en også. Jeg skal jo strikke sokker, så her får jeg nok en sokk å telle :) Fort går det også når den kommer i biter. Strikker kun på DPN, har ikke funnet tonen med rundpinner på sokker, så de er kun for den sokken som er på vent... Har for mange sokker gående til å avse to par av disse pinnene. 

Litt spinning blir det også tid til. Ferdig å tvinne første nøste på rokken, men har ikke målt det opp eller noe enda. Kommer tilbake til det senere. Nå har jeg tatt BFL på rokken, og koser meg med merino på håndteinen.

Ha en god kveld, og fin start på en ny uke :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar