mandag 29. september 2014

På mine pinner og litt ferdig

Nå er siste nøkkel i mysterievottene av Torirot strikket. Et artig mønster, som gav herlige votter med fine detaljer. Vottene mine er enda ikke vasket, men alle tråder er festet.


Her er mine ferdige votter. Det grønne er Finull fra Rauma, her brukte jeg 32 g. Det lyse blå er Daletta fra Dalegarn forburk 18g. Dette er garn som lå i restelageret mitt. Har fortsatt litt igjen av begge garnene, men det er jo 50 g ut av lageret.

Har vært i ferdigstillings modus, så hverdagsjakka er også blitt ferdig. Det vil si den mangler knapper, har ikke funnet de rette enda. Men ellers er den ferdig. Kommer tilbake til denne når knappene er på plass, og bedre bilder er tatt. Et herlig og kjapt prosjekt, godt mønster. Første gang jeg hekler og klipper, men det gikk så fint så.

Har elllers fullført to ankelsokker, men begge er bare første sokk av et par, så har nr to igjen å lage til begge. Snart høstferie, så kanskje jeg lager nr to da.
Min egen oppskrift, fargerikt garn.

Søte frøken høst i en dyp rød farge.

Ellers har jeg jo fått dilla på å spinne, og bare må spinne litt hver dag. Mitt andre forsøk har blitt mye tynnere og gjevnere en det første. Men er fortsatt litt å jobbe med. Slik ser det ut når det er gjort klar for tvinning til totråds garn.

Ja har alt begynt å planlegge neste spinneprosjekt. Enten blir det en ny falkland ull

Eller jeg prøver meg på merino ull

Skal tenke litt på det, først skal jeg tvinne trådnene mine. Spent på hvordan garnet blir når jeg tvinner nå, farge tykkelse og alt... Gleder meg. Nå er det tid for tvinning her.

Takk for at du ser innom siden min, og ha en riktig god kveld videre!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar