mandag 1. september 2014

Strikeplaner, sokker og Islands ull

Ble en ufrivillig pause på meg her nå. Svimmelhet etter et migreneanfall hindret all data aktivitet en liten stund. Så da ble det taust her. Men hverdagsjakken, den har jeg fått strikket riktig mye på i de dagene det var som verst, rett masker gikk greit, ingen mønster å se på, ikke noe som krevde å følge med, bare huske å skifte stripe. Bolen ble ferdig på de dagene. Har begynt på første arm, men nå står sokker nok en gang på programmet.

Har fått ferdig to nye par med sokker, så klarer mine tre par denne måneden. Først ut er Kubik sokkene, eller Cubist socks som det heter på Revelry




Disse sokkene var kjekke å strikke, så her gikk det unna. Likte mønsteret godt, blir nok flere sokker som dette.

Fakta:
Mønster: Cubist sock
Garn:  Smooshy with Cashmere far Dream in Color, i fargen Blue Skies Ahead, 86 gram gikk med.
Pinner: 2.5 mm

Neste ut er Weep, Dive & Wail, også de hentet fra Ravelry. Disse var også et kjekt strikk, som gikk veldig fort unna.





Fakta: 
Garn: Crock-O-Dye, fra Knit One, Crochet Too, i fargen Teal, ca 74 g gikk med
Pinne: 2,75 mm

Har også hatt en tur til Island siden sist jeg blogget, et fantasktisk land for en naturelseker som meg. Skal se om jeg kan lage et egent innlegg om det. Det ble selvsagt kjøpt med garn hjem. Og noen mønstre.

Her er samlingen jeg hadde med meg hjem. Ja alt fikk plass i kofferten, god planlegging :)

Disse to enslige skal bli til pulsvanter (einband), og lue eller votter (Alafosslopi). Sistnevnte skal brukes med rester fra de andre planene mine.

 Dette skal bli til en genser med fletter og mønster, en moderne variant over klassisk tema.

Dette skal bli til en klassisk jakke i klassiske farger.

Og dette skal bli til en klassisk genser, i utradisjonelle farger

Planene for september er enkel, strikke enda tre-fire par sokker. Begynne på jakken til lillesøster, helst få ferdig armene og begynne på bolen. Sluttføre to nesten ferdige prosjekt som skal til andre. Strikke mysterievotter. Gjerne få ferdig noen av mine nesten ferdige prosjekt... Og lære noe nytt. Mer om det kommer.

Ha en fin start på uken, og måneden!! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar