mandag 22. september 2014

Mysterie vott, spinning og litt annen strikk

Deltar i Torirot sin mysterievott cal på Ravelry, og strikker votter sammen med mange andre. Votter er ikke det jeg strikker mest av, men kjekt med litt variasjon. Her er nøkkel 3 og fire i CALen



Mønsteret er helt nydelig, så fine detaljer. Nå gjenstår kun tommelen :)

Har fått spunnet opp min første flette nå, til et totråds garn. Garnet er nok litt så som så, litt ugjevnt i spinn og tykkelse, men så er det første forsøket også, og jeg har lært masse i prosessen. Og så er det så kjekt! Men det hadde jeg jo en mistanke om.

Her er mitt ferdige resultat:
Av ca 110 g ull fikk jeg ca 93 m med bulky garn. Tror jeg skal prøve å strikke det opp til en lue eller noe slikt, om det kan brukes. Garnet har jeg laget av denne fleten 
Det er BFL farget av tanteull.

Har selvsagt fått nye fiber på håndtegnen, denne gangen Falkland.



Er kanskje ikke så lett å se av bildet, men tråden er mye tynnere en mitt første forsøk. Ullen er lett å jobbe med for meg som er helt ny spinner, og kjempekos. Alt kommet godt i gang på denne fletten. Har bestilt meg litt mer fiber, til høstferien, og håper alt kommer fram i tide. Er noen pakker med små fletter (a .5 oz) i polwarth og merino. Så jeg ikke trenger å spinne så mye før jeg kan tvinne. Skal bruke disse til å lære meg litt mer, få det gjevnere og se hvordan resultatene blir litt fortere enn når 4 oz skal spinnes opp.... Masse kos i dette.

Men har også rukket å strikke litt. Er nesten ferdig med hverdagsjakka nå, bare stolpene igjen, samt heklekanter, klipp og sying.


Vil gjerne få denne og en til ferdig, så jeg kan legge opp til sinnasauene med god samvittighet.

Blit litt sokkestrikk også, kommet et stykke videre på Hermones hverdagssokker, ferdig med den første og i gang med nr to.

Det var det jeg hadde å vise fram i dag. Ha en fin start på en ny uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar