tirsdag 1. juli 2014

Sokkegalskap og litt annen strikk

1. Juli i dag, og startskuddet for det kommende årets strikke sokker galskap. Ja galskap å la seg rive med, og forsøke seg på 52 par første gang, og ikke 26 som først tenkt... Men har så mange sokker på planen, og så at ankelsokker teller, så måtte bare prøve... Så i dag ble det selvsagt langt opp til et nytt par sokker, og første sokk er alt av pinnen.

 Dette er min neste versjon av Hifa sin regnbuesokk, men jeg har bare brukt 6 ulike farger på denne. Fargene kommer ikke til sin rett på dette bilde, men nytt kommer når begge er ferdig.

Siden jeg hadde planer om å strikke avsindig mange sokker i året som kommer, måtte jeg bare ha litt mer sokkegarn, og da i favoritten så langt, Arwetta. Denne forsendelsen kom rett før ferien, masse deilig sokkegarn, gleder meg! Blir nok lagt opp til noen på tynnere pinner innen få dager...

Ellers går det framover med jakken til mamma. Nå ser jeg enden av den. I går var vi i Lærdal og jeg benyttet anledningen til å finne noen klapper. Nå gjenstår bare ryggen og en halv arm. Jakken har fått ligge i dag, siden det er startskuddet på sokkegalskapen min...

Slik ser den ut nå, med forstykkene ferdig. 

Den andre jakken går det tregere med, men har kommet litt videre på den også, nå er alle fargene kommet til.
Heller ikke her kommer fargene til sin rett i dag. Skulle ta bilder ute, men kom regn i veien for de planene....

Siste ut er pulsvantene mine i Yarn Edition kasmir og silke. Den første er ferdig minus tommel. De tar jeg til slutt, når jeg ser hvor mye garn jeg har igjen.

Ha en strålende uke. Det har vi planer om. Nyter dagene og ferien alle fire.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar