torsdag 31. juli 2014

Noen ferdige sokker

I denne varmen vi har for tiden er det ikke mye blogging. Men strikkepinnene går gjevnt og trutt. Nye sokker er ferdig, og toppen fra sist innlegg har bare nederste blondekanten igjen. Men det var sokkene det skulle handle om nå.

Her er hele de i samlet flokk.

Først ut er Mine hjerter fra Bittami og boken Sokker strikking hele året.




Fakta:
Mønster: Mine hjerter fra boken Sokker, strikking hele året
Garn: Arwetta Classic mørk burgunder og lys lilla, 75g i størrelse 37/38
Pinne: 2.5 mm og 3 mm

Nest ut er Brocken seed stitch socks. Disse var artige å strikke og ble fin effekt. Kommer utvilsomt til å lage flere av denne typen framover. Men neste par prøver jeg kanskje å strikke fra tå og opp.





Fakta:
Garn: Arwetta Classic i hvit og flerfarget i alle mulige farger. 70g størrelse 37/38
Pinne: 2 mm og 2.5 mm

Neste ut er Rose Buds. Et fint mønster til et fint og eksklusivt garn. Disse er strikket i et av nøstene jeg kjøpte i Berlin i vår. Garnet var herlig å strikke med. Men spent på hvor slitesterkt det er.







Fakta:
Mønster: Rose buds
Garn: Handmaiden fine yarn, Casbah socks i fargen blackberry, 85g i størrelse 38.
Pinne: 2.75 mm og 2.25 mm

Til slutt er det flørtende føtter, igjen fra Bittami sin bok. Herlige sokker å strikke.



Fakta:
Mønster: Flørtende føtter fra boken Sokker, strikking hele året.
Garn: Arwetta Classics i lille, grønn, blå og rosa, 75g størrelse 37/38
Pinner: 2.5 mm og 3 mm

Blir nok mye sokker her på bloggen framover, siden jeg har som mål å klare 52 par på et år. Har kommet godt i gang alt. Men fortsatt gjenstår mange par. Målet for august er å ha tre til fire nye par ferdige. Burde være mulig, har jo så mye herlig sokkegarn å prøve ut, som jeg gleder meg til å ta fatt på. Må bare finne mønstre jeg føler passer garnene.

Ellers håper jeg å få ferdig noen av de større prosjektene etter hvert, men litt avhenging av temperaturfall, så det går ann å sitte med en varm genser i fanget uten å renne vekk... Blir spennende å se hva av målens om nås.

Ha en fin kveld og god helg, du som titter innom min lille strikkeside.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar