torsdag 10. juli 2014

Celtica er ferdig!!

Da er jakken jeg har jobbet med i det siste endelig ferdig, og klar til overlevering!! Deilig å være ferdig med denne jakken. Den er grei å strikke, men er ikke så glad i montering... Ikke at det er vanskelig, men jeg er så pirkete og nøye så det tar litt tid. Men tenk, måtte bare ta opp en kvart arm pga at jeg ikke var fornøyd...
Her kommer litt bilder av jakken:






Bildene av meg med jakken på ble tatt i full fart av en litt utålmodig tenåringsgutt... Så fikk ikke gjort så nye for at de skulle se bra ut, noe bildene viser... Henger krøllete på og alt... Slik går det når fotografen må leke modell....

Knappene er kjøpt lokalt hos Hobbykjelleren i Lærdal. Var min sønn som noe uttålmodig plukket dem ut på måfå, men synes de passet godt med jakken og fargene, så det ble dem. Følse rett.

På siste bilde er de to jakkene jeg har strikket så  langt etter dette mønsteret. Den mørke er min, og den er godt brukt. Skal ha en ny en på pinnene om ikke lenge, siden lillesøster ønsker seg en slik. Når noen vil ha noe jeg strikker, ja da strikker jeg :)

Fakta:
Garn: Lima fra Drops, ca 725g i lys grå.
Pinner: 4 mm

Til slutt vil jeg vise fram min stolte lille føken pus, som i dag har fanget sin aller første mus selv (hun har stjålet et par fra den hvite).
Ja, hun har tatt denne med båndet på, fant nok et hi innen rekkevidden sin...

Og så må jo musejegeren nr 1 få vise seg fram
I dag har han kommet tilbake med ikke mindre en 4 mus... Flinke gutten vår.

Ha en riktig god uke videre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar