søndag 6. juli 2014

På mine pinner

Nå nærmer jeg meg omsider slutten på Celtica som jeg har strikket mye på de siste to ukene. Bolen er ferdig, begynt å feste tråder og montere. Har bare igjen å felle mot skulder på siste armen, så er alt strikket ferdig.
Neon bildet av jakken nå.


Har de siste to dagene fått to par med sokker av pinnene mine, og det har jeg feiret med å legge opp til ikke mindre en 4 nye sokker... Ja litt galskap, men ulike sokker å strikke på til ulike tider... Noen helt lette, noen med mønster.

Har brent etter å sette i gang med sokkegarnet jeg kjøpte i Berlin, er spent på det, både i farge og hvordan det er å strikke med. Slik så det ut før jeg nøstet opp:


Har valg meg et mønster laget for dette garnet, og her er det nok en ny utfordring, "Magic loop cast on" som jeg aldri har brukt, og det å strikke sokken fra tåen og opp... Litt skeptisk ja, siden jeg nå har funnet ut av helene mine, så de endelig blir bra.... Men har jo den erfaringen med meg, og kaster meg uti dette. Slik ser det ut etter at jeg har begynt så smått med tærene. Og bak er nøste etter at det er nøstet sammen.


Ellers har jeg en del andre sokker på pinnene:

Blåsokk nr to

Broken seed stitch

Sjekk garnet til denne sokken, mange farger med korte skift

Ankelsokker

Mine hjerter

Det var aktiviteten min på strikkefronten nå. Det er regn i fjellet nå, men gode temperaturer. Skal vist bli bra utover i uken som kommer.

Til det, ha en fin start på en ny uke!

Nå venter min sønn utålmodig på sin mor, så får komme meg inn til han og strikke videre på et av mine mange sokkepar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar