søndag 1. juni 2014

Søte føken vår med mer

Ble en liten pause her, strikker i vei, men har vært treg med å ta bilder, og legge dem inn på dataen... Men nå har jeg klart å samle litt av det jeg har gjort ferdig i det siste. 

Først ut er søte frøken vår sokkene.





Fine sokker, med fine detaljer. Å få fram gulfargen i sokkene er ikke så enkelt, de er skarp gul,og mest lik på det siste bildet. Disse sokkene er alt kommet i bruk, og er like herlige å ha på, som garnet er å strikke med. Spent på hvordan slitestyrken er på disse.

Fakta:
Mønster: Søte frøken vår fra boken Sokker strikking hele året
Garn: Arwetta Classic i fargen Electrogul (251) 
Pinner: 2mm og 2,5mm

Brukte rett under 50g på disse sokkene som er i ca størrelse 38. Herlig garn å strikke med og fint mønster. Kan fint strikke flere av disse.

Neste ute er ankelsokker i fabel. Strikket etter egent hode, samme framgangsmåte som dette innlegget. Fargen denne gangen var Turkisblå. Blir nok strikket en del flere slike framover, da de er enkle og kjape prosjekter. Og sitter godt på foten min.


Så har jeg laget et par med tøffler til sønn, i en av favoritt fargene, oransje. Dette er tøfler strikket i tykt garn, og tovet på 40, 50, og 60 grader før jeg var fornøyd med størrelsen etter toving.


Tøffel ved siden av foten til sønn

Foten i tøffel før toving

Ferdig tøffel, tatt i bruk.
Fakta:
Garn: Eskimo fra Drops i oransje
Pinner: 6mm

Det gikk med i rett over 250g til disse tøfflene som er i ca størrelse 43. De er i største laget til sønn, men nå har han i det minste noe å vokse inn i. Brukanes var de, og det er det viktigste. Som bilde viser, de er alt i bruk, ute som inne...

Har blitt mye sokker på meg den siste tiden. En vond skulder gjør at store og tunge arbeider må ligge mens skulderen får vile, men det kan jo bli litt mye sokkestrikk. Så nå fant jeg en lett og enkel sommergenser som jeg kan strikke, og den ble staret på i helgen. Går fort unna på store pinner. Bildet er av bakstykket.

Fargene er ikke helt rett gjengitt mer, de er ikke så rosa som det kan virke på bildet. Fargen heter lyng. Dette var en herlig avveksling til sokkene jeg strikker på. Ja har noen nye ankelsokker på pinnene alt, men i helgen har de fått ligge. Er også ferdig med sjalet i Lace, men har ikke fått tatt bilde av det. Det kommer når det er vasket og blokket...

Ha en fin ute du som titter innom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar