onsdag 11. juni 2014

Den store vaierjakten

Sommerferien nærmer seg med stormskritt. Om en drøy uke setter vi og firebeinte kursen mot Filefjell og det moderne hytteliv, med alle fasiliteter. Her skal vi være i to-tre uker, kjenner jeg oss rett blir det tre uker. Fristedet, og topp avkobbling i den vakre fjellheimen som vi er så glad i.

Så da må jeg har prosjektene klare, må jo ha med meg litt å strikke på der oppe. Og siden det er ferie, og jeg trenger en ny hjemme kose jakke, så har jeg invilget meg et nytt strikk... Og siden jeg foretrekker KnitPro Symphony utskiftbare pinner og vaiere, måtte jeg på jakt etter hvor de var tatt veien, alle mine vaiere. Jeg tror jo at jeg har så mange.


Først en opptelling av vaiere, seks etuier fant jeg for størrelse 60-120cm. Så da var det å finne disse seks.

Pinne nr 1:

 Celtic, denne skal bli en gave, som jeg må bli ferdig med etter hvert. Armen som jeg også har begynt på, strikkes på stålpinner.

Pinne nr 2:

Viruria, den har jeg bare såvidt begynt på. Knakk den ene pinnen, så derfor har denne bare en pinne, og en stopp på vaieren. Den er ikke glemt, bare havnet litt bak i køen.

Pinne nr 3:


Et nydelig sjal i hullstrikk, skal først stikke en firkant, så en kant rundt denne igjen. Litt kjedelig denne innerfirkanten, så det har tatt litt tid... Men tas fram fra tid til annen og strikkes på, så det går sakte men sikkert framover.

Pinne nr 4:
Denne er faktisk tom!! Men bare på 60 cm, så i minste laget til mitt bruk. Den er nettopp blitt ledig, etter at sønn sine tøffler var ferdige.

Pinne nr 5:

Denne jakken har blitt liggende i lange perioder for så å bli strikket på. Begynte først med garnet til sjalet over, og måtte rekke opp alt, får jeg brukte rett garn, og har nå kommet hit. Har nok et godt stykke igjen på denne. Men artig strikk, så må la den få litt prioritet. 

Pinne nr 6:

Next year in Lerwick. Den har jeg vist på bloggen før. Har ikke blitt strikket på i det siste pga vond skulder som skal brukes men ikke for mye, ble mye virdning og løfting med armstrikk... Klør etter å ta denne fram igjen.

Pinne nr 7:

Aran inspirert genser. Denne må nok karakteriseres som en ufo etter hvert, selv om jeg har store planer om å fulføre den. Det er jo egentlig et kjapt prosjekt, med store pinner, men har ikke nådd opp blandt alt det andre morsomme jeg bare må begynne på... Ja denne genseren fikk nå nye pinner på, så jeg kunne få vaieren.

Pinne nr 8:
Skjerfet jeg begynte på i Berlin. Vaiere og pinner her er helt nye, så dette etuiet var ikke med i opptellingen.

Da var jeg vist i havn her tror jeg. To mer en jeg telte opp i startet det gitt, dvs, jeg viste jeg hadde en mer, siden jeg nettopp kjøpte en ny, men ikke at jeg hadde en til som manglet innpakkningen sin...

Og her er grunnen til at jeg måtte finne en vaier:

Nytt herlig garn som skal bli til en stripejakke med struktur. I tillegg til disse fargene skal jeg også ha sølvbling, som ligger med en annen UFO, som nok blir rekt opp snart... Garnet er finull og Plum fra Rauma. Kosejakke til hjemmebruk.

Ha en fin kveld og helg, du som ser innom her!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar