fredag 27. juni 2014

På pinnene så langt i ferien

Stille fredelige og nydelige dager i fjellet. Været har vært greit, men temperaturen litt lav. Turer har vi vært på (kommer egne innlegg), og det har selvsagt blitt strikket mye, og spilt om kveldene. Litt framgang har det vært på mine strikketøy.

Menst går det i Celtica, det er den jakken jeg må bli ferdig med mens vi er her i fjellet. Det går framover, så jeg blir nok ferdig med den i tide.

Har kommet enda lengre en bilde her viser, både på armen og bolen. Bildene ble tatt i går.

Det strikkes også litt på kosejakken min, nå har jeg fått inn de fire første stripene i jakken, og den ser nå slik ut. 

Så har jeg vært så syndig å begynne på enda et nytt prosjekt. Trengte noe enklet og lite en kveld, og da fant jeg fram ene garnet jeg kjøpte i Berlin, Yarn Edition kasmir og silke. Er nok det dyreste garnet jeg noen gang har kjøpt... Og så mykt og herlig. Her har jeg langt opp til noen enkle puslsvanter, med lett mønster som gjør det artigere å strikke, samtidig som garnet og fargen kommer til sin rett.

Men så var det varmt og fint ute en ettermiddag, og da ble det for varmt å strikke jakker, og jeg ville ikke ta ut pulsvanten, da la jeg like godt opp til sokk to av tøfflinger. Den første ble strikket før ferien, like greit å bli ferdig med paret. Strikkes i Arwetta

Avslutter som sist med noen bilder av vår nydelige lille frøken, Qutie. Hun blir så fin på bilder.


Ha en fortreffelig helg!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar