lørdag 19. april 2014

Ferdige prosjekter!!

Da har jeg ferdigstilt mine planlagte tre prosjekt denne påsken.

Først ut var Sving skjørt fra Pickles. Det er lenge siden det kom av pinnene, og trådene ble festet, men så var det dette strikket i livet... Og der stoppet jeg opp, først usikker på om jeg skulle ha strikk i livet, men ble til det, men har tatt sin tid å få tilpasset det og lukket kanten. Men nå er det gjort :) Skjørtet hadde nok passet seg best på når det skal vises fram, men mangler fotograf. Må nok ta none bilder selv en dag, med selvutløser og stativ... 

Detaljer:
Mønsteret er Svingskjørt fra Pickles, og jeg har strikket det i original garn, Picles Pure Wool, lys blå og brun, med pinne nr 3,5. Det var rimelig kjapt å strikke, og ble aldri kjedelig med sine stadige skifter på farge. Synes det er litt langt nå som jeg er ferdig med det, men jeg liker jo lange skjørt så det går bra. Skulle jeg finne på å lage et til, blir det et som er kortere.

Neste ut er Sjaligan også den fra Pickles. Er noen uker siden denne kom av pinnene, men det var dette med å feste tråder... Og montere... Jeg er litt pirkete med montering, så kvier meg ofte litt. Men det gikk veldig fort og greit når jeg først tok tak i det.
Bilde er tatt fra baksiden av sjalet. Skulle igjen vært på, men det får komme senere.
Detaljer:
Mønsteret er Sjaligan fra Pickles, strikket med dobbel tråd Pickles Silk Mohair i blåtoner, fem forskjellinge farger. Mener det ble strikket på pinne nr 6. Et prosjekt som gikk fort unna, med sine stadige fargeskift, og spenningen med hvordan de ulike fargene ville bli i kombinasjon... Er bare rett strikk, men som nevnt, fargeskifte gør det kjekere å strikke.

Siste ut er en jakke jeg ble "ferdig" med i fjor høst. Og den har alt vært i bruk, og er en deilig jakke. Det som har manglet i disse månedene er knapper. Jeg har til og med kjøpt dem for en god stund siden, sammen med noen andre... Men ting tar tid. Nå er den endelig ferdig.
Siste bilde er er et forsøk på å få fram strukturen i jakken. Hele jakken er strikket i dette mønsteret. Jakken er strikket i Trachtenwolle Fine fra Schachenmayr, muligens i pinne 4. Oppskriften kommer fra et hefte som Schachenmayr har laget. Men husker ikke hva modellen het. I originalen skal jakken pyntes med noen hvite hekleblomster, men jeg synes strukturen i seg selv er dekor nok.

Har også fått ferdig bolen på Next Year in Lerwick genseren min. Denne genseren koser jeg meg masse med. Skjer noe hele tiden, så dette blir ikke kjedelig. Nå står armene for tur, men de får vente. 

Klarte ikke motstå den nye boken min, den ropte på meg, så jeg har lagt opp til et sokkepar i Sterk. Det garnet er en ny erfaring for meg, så jeg er spent på resultatet og hvordan de føles på. Står det til forventningene skal dette garnet brukes til sokker til mine kresne slektninger, ja julegaver.

Ha en fortsatt god påske og kveld! Nå skal jeg kose meg med litt krim i bokform.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar