torsdag 17. april 2014

Ferdig skjerf til pappa og påskeplaner

Da er jeg omsider ferdig med skjefet til min far. Det er en forsinket bursdagsgave. Fargen er kjedelig sort, men det var det som var ønsket. Ikke lett å se mønsteret eller strukturen i skjerfet på bilde siden det er så mørk farge, men det er tett og fin struktur, gir følelse av å være vevd, mer en strikket.


Litt fakta:
Mønsteret er Cerus Scarf, og finnes på Raverly. Jeg har strikket mitt en drøy meter lengt og 20 cm bredt. Øyemål etter det som papsen ville bytte ut med et nytt et. Til dette har jeg brukt i underkant av to nøster med Tynn Alpakka fra DSA. Skjerfet er strikket på pinne 5.

Dette var et utrolig kjedelig mønster å strikke, og det føltes lenge som at det ikke gikk framover, siden bare annehver maske strikkes hele tiden... Men så vokste det plutselig, og før jeg viste ord av det, var det ferdig. Nå gjenstår det bare å levere det til mottakeren en gang over påske.

Har som mange andre ivrige strikkere, fryktelig mange prosjekter liggende rundt om, og noen som er så og si ferdig, men bare mangler den siste innsatsen i montering og tråfesting. Kjenner du deg igjen? Planen min for påsken er å få nettopp disse ferdige. Jeg starter i morgen, og har planen om å fullføre et av disse hver dag. Har tre stykker jeg vet om...

Lerwick genseren vokser også, kommer snart med nytt bilde der. Nå har jeg kommet forbi den bredeste stripen på bolen. Et kjekt arbeid som jeg koser meg mye med.

Brenner også etter å begynne på noen av sokkene i den nye boken min (se innleget under), er vel en fare for at jeg begynnet på noe fra den også i løpet av de nærmeste dagene... Har litt Sterk jeg ønsker å teste til sokker.

God påske til deg som titter innom!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar