lørdag 5. april 2014

Ankelsokker

Da er jeg blitt ferdig med ankelsokkene. De gikk av pinnen for noen dager siden, men ikke fått tatt bilder før nå...



De er strikket i selvstripende garn, og de ble litt ulike i fargen , det synes ikke så godt på bildet, men helen og kanten rundt ankelen er mye mørkere enn resten på høyre sokk her. En uventet variasjon i selve nøste, som kan forekomme. Gir bare sokkene litt sjarm det...

Vanskelig å få godt lys i dag ser jeg, men fargen er nesten rett, ser det lyse i meleringen lyser litt opp...

Litt fakta:
Oppskriften er fra Drops ankelsokker i fable og er strikket med fabel Rosa tåke på pinne 2,5. Gikk ikke mye garn med til disse. Har ingen god vekt på smågram, så får ikke veiet. Tipper ca 30 gram.
Har fortsatt litt rosa tåke igjen til enda et par lave sokker... Dette var enkle og kjappe sokker å strikke, og går i min skuff. Trenger litt lave ullsokker til i sommer. Blir nok noen flere slike, eller lignede.

Og nå fortsetter jeg med mønsterstrikk sokkene. Har blitt litt sokke strikk nå, enkle, kjappe og nyttinge prosjekt. Trenger alltid sokker. Men kommer nok snart annet på bloggen, må bare montere ferdig sjaliganen min, som kom av pinnene for en stund siden, og sy linningen i et skjørt, feridg for en god måned siden..... 

God helg til deg som ser innom her!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar