lørdag 21. mars 2015

Oppdatering på strikkefronten

Det blir en stund mellom hver gang jeg har fremme datamaskinen i disse dager, betent skulder er ikke til å spøle med, smertefult og hemmende. Men jeg er heldig tross alt, for jeg kan strikke og spinne en del uten at det gir meg smerter. Det viktige der er å ha gode arbeids stillinger. De er ikke like lett å finne med en datamaksin, men det går litt det og etterhvert. Nok helse.

Har hatt noen produktive uker siden sist. Det føles i hvert fall slik. Fire nye par sokker er av pinnene, har bare et aktivt par igjen der nå, og de er enkle selvstripende sokker, har en halv sokk igjen. Ligger også godt ann med mine sokke UFO er, så tillater meg nok å legge opp til et par nye. Har spandert på meg  Cookie A bok, så klør etter å starte opp et par.

Hélèn sokker er en gammel ufo, som nå er ferdig. Mønsteret drukner i fargene på disse, de er i mørkeste laget for mønsteret. En nybegynnerfeil når det gjelder å bruke flerfarget garn. Men laget jo en, og likte mønsteret, så ble til at jeg gjorde de ferdig. Må nok strikkes igjen en gang i et lysere og mer ensfarget garn. Gjorde også en feil helt øverst på sokkene. Dette var de første jeg strikket etter engelsk oppskrift. Garnet tror jeg er Hot Socks 6 tråds. Fargen aner jeg ikke, finner ikke igjen bandolen.

Mars sokkene. Disse er strikket av håndspunnet garn. Faktisk det første garnet jeg spant med sokker som formål. Jeg kommet tilbake med mer om disse sokkene i et senere innlegg. Har gjort en egen vri på disse og de som fortsatt er på pinnen, så vil fortelle mer om dem sammen.

Ginas sokk. Hvorfor disse ble en langtids ufo er meg en gåte, de er jo så enkle og underholdene å strikke på. Sokkene er fra Bittamis bok sokker hele året. De er strikket i DSA Sterk.

 Mysterie sokker. Dette er den andre mysteriesamstrikken fra Ravelry som jeg har vært med på i vinter. Mønsteret er variert  og fint, men jeg kom litt skjevt ut med det, så ble litt så som så. De er nok alt for store til meg, jeg skulle strikket minste størrelse her, men det oppdaget jeg for sent, og da orket jeg ikke begynne på nytt. Kan jo gi dem bort i gave.

Blomsterkurven på sokken.

Men det er ikke bare sokker jeg har strikket på. Jeg har fått ferdig nok et sjal. Dette blokkes nå, så kommer tilbake med mer om sjalt når det er tørt og fotografert. Men slik så det ut før vask.


Som en del andre ute i det langstrakte landet har også jeg begynt på en kofte, her er garnet..

Drar du kjensel på fargene?? Eller kanskje starten av armen?


Det er Wiolakoften som har kommet på mine pinner også. Har inntrykk av at den strikkes av en del der ute. Jeg lager ikke denne til meg selv, men som gave til min mor. Hun har rund dag i år. Har god tid, og den blir ferdig når den blir det. Hun likte den, så da strikker jeg den med glede.

Til slutt har jeg bare lyst å vise fram det siste som har kommet av rokken min. En herlig hespe med merino/nylon som jeg ble veldig fornøyd med. Gleder meg til å strikke sokker av dette garnet. Fikk det gjevn og fint etter min standar. 


God helg og takk for at du ser innom!! Håper du har det bedre hel med helsen enn jeg har hatt denne vinteren. Uansett se gledene i livet og hverdagen, da blir alt litt bedre :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar