tirsdag 31. mars 2015

Mars i korte trekk, og planer for april

Mars bleu avsluttet med nok et par sokker og nok et sjal.


Sokkene er Lindsay av Cookie A, og er et mønster fra boken Sock Innovation. Jeg lå så godt ann med sokkestrikken denne måneden, så jeg unnet meg litt kosestrikk. Og dette var glede fra første til siste maske. Garnet er utrolig godt å strikke med, myk og god merino, minner meg om Arwetta garnet, men enda mykere. Det er lyst med spetter av farger. Strikket sokkene på fire dager, kunne gjort de på to om skulderen hadde vært bra.




Et lite bilderas av sokkene mine. De har riller på hel, tå og kanten oppe.


Sjalet som er ferdig, er Hitchhiker, en klassiker fra Ravelry som "alle" har strikket minst et av. Det er enkelt strikket, med artige detaljer. Dette har jeg strikket av håndspunnet garn, og ullen har min sønn plukket ut til meg som julegave. Han er godt fornøyd med resultatet. Ullen jeg har brukt her er Falkland. Fargen er ganske rett på min makin.




Mars har med andre ord blitt en veldig produktiv måned, alle målene jeg satt meg har blitt overholdt, pluss litt til. Så kan ikke klage. Det ble 6 par sokker mot 5 planlagte, derav to gamle wip'er og et par mysteriesokker. Spinning har det blitt, og to nye lapper er kommet til. Her er lappene fra mars og februar.


Planer for April:
* En gammel WIP sokk ferdigstilt (har bare tre igjen nå, den ene må vente på bedre skulder, mye kabler på pinne 2mm)
* Strikke aprilsokkene i personlig sokkeklubb
* Strikke sokkene i to sokkesamstrikker på Ravlery, bla hos A wee bit knitting av Lena og kjent som fr.badegakk
* Begynne på sokker til sønnen i selvspunnet garn
* to nye firkanteter til resteteppe
* Spinne en eller to nye fibre

Dette bør jo være overkommelig. Lurer du på hvorfor jeg hele tiden har mål om å strikke så magen sokker i måneden? Jeg har satt som mål å klare 52 par på et år (1.7 - 30.6), nå har jeg bare 12 igjen, så det går om jeg klarer 4 per månde framover nå. Derfor mye sokkemål. Blir nok mindre sokker etter juni, selv om jeg skal strikke et par i måneden ut året.

Ha en riktig trevlig påske!! Nyt dagene, det skal vi gjøre :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar