lørdag 28. mars 2015

Pamuya og Stella Luna

Jeg strikker ikke bare på sokker, selv om det blir en god overvekt av dem. Jeg har også strikket et par sjal i vinter.


Stella Luna ble strikket i vinter, og har vært ferdig en god stund, men det tar gjerne litt tid å feste tråder, og så blokke et sjal... Jeg bruker i hvert fall litt tid på det siste. Lenge så sjalet slik ut:


Fint nok, men kunne jo vært litt bedre... Nå ser det slik ut:


Mye bedre, åpnere og lengre.

Fakta:
Mønsteret Stella Luna er betal mønster på Ravelry. Jeg har strikket min i Alpakka silk fra Drops på pinne 3.5 mm. Mønsteret var lett å følge og kjekt å strikke. Fornøyd med resultatet, men tror et annet garn hadde gitt et lengre og luftigere sjal. Men det er fint, og varmer skuldrene.

Et annet sjal jeg har strikket en del på i vinter er Pamuya.

Dette er et sjal hvor det skjer noe hele tiden. Som sjalet over, er mønsteret fra Ravelry, følg linken så kommer du til det. Mønsteret er skrevet, så det tok litt tid å finne ut hvor jeg ville ha de blå stripene inn for å få den effekten jeg ønsket. Men fant ut av det til slutt. Og ble fornøyd med resultatet. Her har jeg brukt Shalimar Yarns Breathless i to farger. Er strikket på pinne 3.5mm.
Under er et forsøk på å vise et nærbilde av mønster raportene. 


Dette var et trivelig strikk, og jeg kunne godt tenkt meg å strikke det igjen. Så ser ikke bort fra at jeg må ha et til med tiden.

Her er formen på sjalet, ikke lett å ta bilder i disse utabilværdagene.....

Takk for at du ser innom. Ha en god palmehelg videre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar