lørdag 24. januar 2015

Litt ferdige sokker og skulder til besvær

Der ble nok en ufrivillig pause fra blogg og datamaskiner. Det nye året begynte med et "smell". Har hatt gjentatte betennelser i skulder, men nå fikk jeg en av verste slaget og ble helt satt ut av drift. Selv håndarbeid var umulig på det verste. Nå går  det framover, kan strikke og spinne litt igjen, men data, bilkjøring mm er fortsatt vondt og vanskelig. Så det kan bli stilt fra meg i helingsfasen...

Over til det bloggen egentlig handler om, hva jeg har på pinnene og hva jeg har fått av pinnene siden sist. Tre par sokker er strikket ferdig. Det er januarsokken min, samt to at de som har vært en stund på pinnene :-D Godt å få de ferdig.

Først ut Søte frøken høst av Bittami



Disse er strikket i mitt vante sokkegarn Arwetta Classics.

Ankelsokker:


Disse er strikket i flerfarget Arwetta Classics. Har fortsatt litt igjen av dette garnet som til nå er brukt i to par sokker.

Januarsokken




Dette var månedens sokk i min personlige sokkeklubb. Mønsteret heter Gracious, og finnes på Ravelry. Garnet er Crook-O-Dye. Disse sokkene er strikket stramt, på pinne to, og jeg har byttet om helen i oppskriften med fish lips kiss hel. De sitter litt stramt over vristen, men det går seg til når de har vært litt på.

Jeg er også med i to KAL´s på Ravelry, TTL Mystery sock 15 og Follow Your Arrow 2. Er du med og ikke vil se min framgang så langt så sier jeg takk for at du stakk innom min blogg, og ha en fin dag! Bilder kommer under

Sokkene strikker jeg som vanlig i Arwetta Classics. Det har kommet to deler så langt og her er mine sokker etter at del to er strikket.


Follow Your Arrow 2 strikker jeg i Hifa Hjerte garn i to farger. Jeg har her valgt del 1b, neste del kommer på mandag.

Da sier jeg takk for titten. Ha en riktig god helg videre. Nå skal jg til bake til godstolen og hvile armen igjen. Håper du har hatt en fin dag!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar