søndag 21. desember 2014

Takk og pris for dyrlegevakten!! Og litt om strikking

Overskrifter er alltid en utfordring, kunsten å finne en god overskrift... Nå har det vært stille fra meg noen uker, men ser jeg har hatt lesere innom... Overskriften gir noen "hint" om årskaen til det, utenom alt som ikke kan deles i disse juletider, julegavestrikking. I disse juletider er det viktig å huske på de små tingen, høffelighet og det å gjøre noe for andre. Derfor velger jeg å vise min takknemmelighet til de to fantastiske damene som behandlet lillepus en stormfull kveld nå i juleforberedelsene. Vi er veldig glade for at den ordningen med dyrlege på vakt om kveld/natt ikke forsvant som politikerene ønsket... Hadde de fått sin vilje, hadde ikke lille pus overlevd kvelden...

Lille pusen vår, som figurerer i tittelbilde på bloggen har epilepsi, til nå har hun bare hatt enkle og korte anfall, men i julestriden fikk hun et statisk anfall, som hun ikke kom ut av på egen hånd. Da bar det ut i stormen og til dyrlegen. Der ble pus godt tatt hånd om, og det gikk heldigvis fint for henne, så vi fikk henne med hjem igjen, om en sløv, og utslitt etter medisiner og anfall. En natt med våke ble det på meg, før nok et dyrlegebesøk, og nye medisiner. Nå håper vi det vil hjelpe den lille pusen vår så vi slipper dette igjen... Ble noen dager med påpass av pus, hun brukte litt tid på å komme til hektene, men heldigvis, ingen skalder av anfallet, og er fortsatt den katten vi kjenner. Lille trollet som hun også går under. Nå er hun helt tilbake i sitt vante jeg, og begynner så smått finne seg i disse pillene vi kommer med støtt og stadig...

Veslepus

Dette med lillepus har selvsagt tatt mye energi, alle som selv har dyr, vet hvor knyttet vi blir til disse små babyene våre... Ble noen dager med lite strikking, og spinning. Fant ikke helt roen til det. Men fikk da gjort litt... Julegavene lager seg ikke selv... Nesten ferdig nå, har bare en enkel lue på pinne 5 som ikke er helt ferdig, så er jeg i mål med julegavestrikk for i år. Har heldigvis gjort så mye ut over året, at det ikke har blitt noe stress dette i år.

Og så har jeg gjort ferdig Nurmilintu sjalet mitt :-) Det jeg strikket i håndspunnet garn. Er så fornøyd med sjalet. Det er alt tatt i bruk.



Er ikke så lett å vise mønsteret eller hvor fint det er på disse bildene, men blir slike spede forsøk nå i vintermørket, når den ene stormen etter den andre herjer. Jeg har ikke blokket sjalet mitt, bare latt det være som det er og tatt det i bruk. Sjalet er strikket i håndspunnet falkland ull, og ullen er fra MySweetSpot2 på etsy. Flere detaljer kan sees på ravelry siden min.

Litt spinning har jeg også fått gjort i det siste, og her er mine siste to nøster.

Falkland, nok en gang fra MySweetSpot2. Dette er nok mer sport til DK vil jeg tippe, men har ikke sjekket enda. Er veldig fornøyd med dette garnet også. Liker å jobbe med falkland, det går som en drøm.

Dette ble mitt siste bidrag til New to you spinnalongen som gikk i en ravelry gruppe i høst. Her har jeg blandet to fletter, en som er helt rød, og en som gikk i svart, grå, hvit. Jeg spant flettene hver for seg og tvinnet dem. Har ikke målt opp det endelige resultatet. Mangler noe å hespe garn på, så får det ikke alltid så gjevnt hespet opp, dette ble veldig ugjevnt hespet, så mål for vente til senere.

Det var det jeg hadde for denne gangen! Ha en fin 4. søndag i advent, og en riktig god jul!! 
Nyt dagene, ta vare på de du er glade i, på to og fire ben.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar