fredag 26. desember 2014

Julegavene og romjuls strikk

Da er julekvelden over, og gavene som ble strikket kan omsider vises fram. Det ble en del sokker som gikk under juletreet fra meg i år. Og en lue som jeg helt glemte å ta bilde av... 

Nok en versjon av Broken Seed Stitch socks, denne gangen i rød og rosatoner som variant, og lys lilla som bunnfarge. Venninne som var mottaker var godt fornøyd virket det som.

Tre par av Cubist socks, de rosa til min søster, de grå til svigerinne og de brune til mamma. Litt mye lys på bilde, ble tatt i full fart lille julaften...

Regnbuesokkene til Hifa, desse har jeg laget noen av etter hvert, og fortsatt ikke lei dem. De er en fornøyelse å strikke. Disse gikk til venninne, søster, og fars kone.

Enkle stripesokker i bomull/akryl. Disse strikket jeg til min bror som ikke liker ull. Oppskrift etter egent hode.

Enda flere sokker i bomull/akryl etter egnet hodet. Disse gikk til min bror og min far.

Utenom disse strikket jeg en lue til min mors mann, enkel herrelue fra Pickles. Men den ble ferdig lille julaften og pakket inn på direkten. Glemte helt å ta bilde av den. Har heller ikke tatt bilde av den lille saken jeg laget til kattene, med katnip inni. De elsket den :)

Så nå slapper jeg av og strikker bare det jeg har lyst til å strikke på denne romjulen. Alle gode ting er tre, heter det, så jeg la like godt opp til tre nye ting på julaften.

Islender jakken. Denne har lagt lenge og ventet på tid, kjøpte garnet og oppskrift på Island i høst. Heldige meg fikk boken Islandsk strikk av de to jeg var der med til jul :-D

Litle bobbin fra ravelry laget en julekvelds sokk KAL, sokkestrikkende meg måtte jo bare være med der... Så langt er jeg kommet på disse, enkle sokkene i selvstripende garn.

Et nytt sjal, dette har jeg hatt i tankene lenge, og har hatt lyst å strikke, men ikke helt funnet garn. Var ikke helt fornøyd med den mørke fargen, men sammen med den andre så blir det ganske bra tror jeg. Glad jeg valgte å forsøke desse fargene.

Dette sjalet la jeg opp til for en liten stund siden, når jeg trengte noe lett avkoblende fra julegavestrikket. Bare måtte bli dette som jeg også falt for når jeg så det. Ikke strikket så mye på de siste dagene, men de kommer nok fram det også.

Ha en riktig fin romjul!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar