søndag 16. november 2014

Ferdige mysteriesokker og spinning.

Ferdig med Lena/frkbadegakk sine mysteriesokker. Artig arbeid, og fint mønster. Jeg har strikket mine sokker i Arwetta Classic et garn jeg har vert fornøyd med så langt, liker å jobbe med det, og liker å bruke det.






Er langt i fra så lett å få fram mønsteret når jeg skal ha på sokkene selv, og ta bildene selv. Liker godt denne løsningen på skaftet som gjør at en lett kan regulere lengden på sokken. Strikker mine sokker på fem strømpepinner, så blir noen mindre fine masker i overganene på vrangmaskene... Men fikk det samme med magic loop, og likte ikke strikke sokkene slik, så gikk tilbake til mine vanlige pinner... For meg var det finest slik.

Har også startet et nytt enkelt prosjekt... Et sjal Nurmilintu i håndspunnet Falkland. Var så fornøyd med dette hespe at det ble nøstet opp så snart det var vasket.



Har kommet forbi første lace mønster nå, litt treg med å oppdatere her... Liker godt mønsteret, og dette passer godt til håndspunnet garn. Og så liker jeg garnet, og grått og rosa er ikke mine farger vanligvis. Men kjekt å prøve noe nytt :)

Har nok blitt mer spinning en strikking på meg i det siste, siden skulderen min tåler spinning bedre enn strikking... Så har fått ferdig litt...

Dette er merino som er tvinnet tretrådet. Hadde en del problemer med dette, og strevde med spinnigen inntil jeg så et tips om å begynne i motsatt ende en jeg hadde, da gikk det mye bedre. Ullen var veldig tvinnet, noe som gjorde det vanskelig å dra den... Og så hadde jeg litt innstillings problemer på rokken, var første gang jeg brukte 1:14 utvekslingen. Rotet nok litt med å få den også helt rett strammet... Har forsøkt meg på en merino/silke blanding senere med samme utveksling, og det går som en drøm. Har lært litt :)

Corridale, denne har langt ferdig en stund, men glemte å ta bilde av den så derfor ikke fått vist den før. En fornøyelse å spinne denne ullen.

Polwarth, seks små fletter mikset sammen. En artig fargelek.

Samme som over.

Pelsull/C1 blanding som jeg skrev om i siste innlegg. Viste ikke helt hvordan spinne fra kardeflak, eller hvordan rulle det sammen til en batt, men det gikk da greit på et vis. Litt ugjevn ble resultatet, men det var litt av tanken også, og litt tykkere garn, som også var planene. Et kjapt og artig prosjekt.

I dag blir det strikking på julegavesokker, og kanskje litt på sjalet, håper også å få spinne litt til kvelden. Sokkene skal jeg vise fram når de er ferdig, er ikke redd for at mottaker ser innom her. Det er herresokker :)

Ha en fin søndag, og en fin start på den nye uken!!

1 kommentar:

  1. Flotte sokker og så mye fint garn :) Takk for at du ville delta på min Give-away, ha en fin helg. Hilsen Beth

    SvarSlett