søndag 24. mai 2015

Premie sjalet Geology

Sist høst deltok jeg i en en sjal strikk along på Ravelry, og ble den heldige vinneren av et håndfarget garn fra Skein i Australia. Jeg fikk da en herlig hespe med merino/kasmir i fargen Storm. 


Dette herlige garnet bare måtte bli et sjal. Valget falt nok en gang på Geology, som jeg strikket i høst. I dette mønsteret følte jeg virkelig at garnet kom til sin rett. Dette er noe av det mykeste garnet jeg har strikket med, og var bare herlig å jobbe med.


Her er sjalet i sin helhet etter blokking. Men jeg fikk ikke ta bilder i fred denne gangen, min lille nyskjerrig pus bare måtte være med...


Så da ble fristelsen for stor, og en liten pus ble pakket inn i sjalet, det var ikke like populært som å inspisere arbeidet til matmor.




Dette mønsteret har masse variasjoner, og er veldig kjekt å strikke, går ikke lei når det hele tiden skjer noen nytt, må bare gjøre ferdig en del, så en ny del... Jeg la inn noen valgfrie ekstra rader i de to siste elementene for å få brukt mer av garnet. Det ferdige resultatet veier 88 gram. Etter mye sokker på bloggen var det kjekt å endelig kunne vise fram noe nytt.


Ha en fin pinse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar